Saturday, November 21, 2009

Gua Kelam

Saje nak buat entry tentang negeri di sebelah utara Malaysia. Dulu, ada family angkat dekat Kodiang, Kedah. Tapi masa tu, pakai enset pun tak power, kamera pun takde. So, memang tak banyak pics yang disnap. Tapi kenangan tetap tinggal kenangan.
Perjalanan ke Kedah mengambil masa lebih kurang 6-7 jam dari Kajang.

Ada satu tempat di mana ianya tepi laut, boleh makan laksa di tepi pantai. Jalan lama untuk ke Perlis. Ada siapa-siapa yang boleh bagitahu apa nama tempat ni?

Sepanjang di sana, memang banyaklah tempat yang diorang bawak kite. Pergi Gua Kelam, pergi Bukit Kayu Hitam, banyak lagilah. Ini semua pada tahun 2005 kalau tak silap. Dah 4 years back.


Kami melepak melihat sunset di jeti untuk ke Langkawi kalau tak silap.


Gua Kelam.

Jalan masuk ke Gua Kelam. Bayaran masuk dewasa RM1.00 dan RM0.50 untuk kanak-kanak.


Belakang gua ni ada tempat untuk berkelah dan ada tempat mandi air terjun yang tak berapa besarlah. Tapi sesuai kalau nak berekreasi. Posing skettt!!!...

Ni pic mase pergi Uitm Arau dalam tahun 2006

Thanx to Kong for bring me here.

So, tu je nak update. Entry kali ni hampeh sketla sebab tak banyak pics and tak banyak info. Dah lame tak pergi Perlis, tapi rasenye dah 2,3 kali jugak jejak Perlis. Masuk Uitm Arau, pusing-pusing Kangar town. Makan laksa. Best negeri Utara ni. Ada loghat yang best didengar. Orang-orangnya best. Makanan pun best. Ada mase, memang berhajat sekali lagi nak pergi tempat-tempat ni. Tapi, itulah, mane ada masa sekarang ni kan. Huhuuu..


No comments: