Sunday, November 8, 2009

Dusun tua hot spring




Hot spring Dusun Tua ni tidaklah sebesar Tambun hot spring atau Selayang hot spring. Tapi boleh lah jugak pergi untuk ketenangan fikiran.

From Kajang, kene lalu highway Cheras Kajang. Sampai nampak simpang sebelah kiri untuk ke Pekan bt 9. Jalan yang ini sedikit macam u-turn. Then follow je jalan sampai jumpe balai polis batu 9, belok ke kiri.



Sebelum sampai ke kampung Dusun Tua ni, sebelah kanan akan ada IKBN di mana di hadapan IKBN ni ada aliran sungai yang berasap-asap panas. Sungguh mengasyikkan ciptaan Allah.
*sorry takde gambar sungai tu sebab susah nak snap pics**

Masa kite pergi, waktu tu jam menunjukkan jam 07:45 am..so suasana sungguh mengasyikkan dengan cuaca yang sejuk and panas mentari pagi.


Nice quiet still kampung life



Nanti akan nampak signboard ini:
Yang bestnya tempat ni, walaupun hanya di tepi jalan, tapi masih boleh park kereta dalam kawasan dewan orang ramai. n ada kawasan perempuan dan ada kawasan untuk lelaki. Tak campur. So, bolehla nak sexy2 tanpa segan silu.

Banyak perkara yang boleh dibuat dalam hotspring ni. Walaupun kecik, tapi boleh mandi, rendam kaki, basuh baju yang susah nak hilang daki-daki.


Lepas bermandi, memang segar terasa badan...
uhh..rase nak pergi lagi sebab sungguh dekat dan FREE!!!



2 comments:

fifi nadia nasir said...

wahhh...kak ngah yg jauh dr fi pn dh sampai hot spring tue.....fifi ngn member asek duk plan jek..tapi xpnh jd pn planing kteorg..asal tbe time nk g jek ade je aral yg menghalng...huhuhu

MizShuai said...

heheee...takde la best sangat pn hot spring ni..tecik je..