Wednesday, July 8, 2009

Satay Kajang Haji Samuri yang superb!!!


Semalam berpuasa. Kawan-kawan banyak tanya, nak berbuka ngan ape. Macam-macam dalam kepala pikir. Sup ekor, tomyam, Nasi goreng Thai.. semua lah terbayang. Tapi satu pun tak membangkitkan selera. Tibe-tiba sorang kawan baik dekat Myspace menceritakan halnya yang mengidam nak makan satay. Ye, terus berdesup kelaparan masuk dalam perut. SATAY KAJANG!!


The famous satay Kajang dengan headline = Untuk rasa Satay Kajang yang sebenar =.
Jaraknya dari rumah ku sangatlah dekat, tak sampai
5 minit. Kalau difikirkan, mesti bosan ngan satay. Tapi maaflah, belum jemu dengan kuah satay.

Rasenye kehebatan satay Kajang ni selain dari daging satay yang tebal tanpa lemak, adalah pada kuahnya. Kuah satay kajang, sangat sedap dimakan seperti bubur kacang! Kite dan kawan-kawan juga dah pun menggelarkan satay kajang sebagai bubur kacang. Kuahnya takde minyak, juga kacang nya terasa masih segar diblend. Mula-mula duduk dan order, sudah dihantar kuah semangkuk, dan dua piring nasi impit, bersama dengan timun. Cepat skali servisnya. Bagus. Bagus. Kat sini bukan setakat satay ayam dengan daging je ade..satay rusa pun ada.



Macam biasa, kalau makan tak tumpah, bukan cik Baby ye... Walaupun daging satay itu enak skali, namun masih lagi susah nak gigit sebab satay gemuk sangat untuk mulut sekecilku. Hehehe...

Dekat luar-luar bangunan Dato' Nazir ni, ade macam beberapa booth yang jual barang-barang macam dekat uptown. Ni salah satu beg yang kite pernah beli kat sane bile perut sedang mengenyang..

Boleh juge pergi ke Uptown Kajang yang-tak-seberapa-dan-susah-parking tu...Memang banyak gerai satay di setiap pelusuk Kajang ni. Tapi tak same penangannya dengan yang di centre ini...

Ok, macam mane dengan lokasi ke Bangunan Restoran Satay Kajang Haji Samuri ni?

Dekat dengan stadium Kajang, betul-betul tengah bandar. Kalau ade yang tengah tertidur, bile lalu Kajang town, ade asap-asap dengan bau satay yang menggoda iman, di situlah Satay Kajang!!! SELAMAT MENCUBA!!!

p/s :- Sesiapa yang belum try rase satay Kajang Haji Samuri yang pure ni, bolehla ajak kite..
Boleh tolong belanje kite skali, ye!


Posing dulu sebelum bertolak pergi~


Restoran Sate Kajang Hj. Samuri
Lot 1,2 & 3 Tingkat Bawah & Tingkat 1,
Bangunan Dato’ Nazir, Jalan Kelab,
43000 Kajang,
Selangor Darul Ehsan.

No comments: