Friday, May 15, 2009

Perhentian getaway!

2005--Perjalanan memang lama. Buat saya bukak tutup mata all the way to Terengganu. Kalau from KL ni, amek mase 7,8 hours jugak nak sampai di Besut tu. Memang memengantukkan. Tapi apabila kereta mencecah bumi Paka, semuanya jadi ribut. Jadi terang benderang. Jadi kuning mata yang melihat. Sane sini ade yang menjulang. Semuanya nampak alive. Waktu mulelah terpikir. Alangkah takutnya kalau-kalau meletup satu dua balang mengandungi api and gas (saya tak tahu namanye) itu..mesti meletup satu Terengganu.

Ini pic saya at Besut Jetty

Sampai kat Besut. Inilah jetty yang melepaskan semua orang yang mahu ke Perhentian Island. Naik bot yang sangat laju, dah macam bot gerak-gerak-gerak khas..Terloncat - loncat macam mat rempit punye skill. Perjalanannya lebih lame daripada nak ke Redang Island. Kalau Redang dalam 30 mins from Merang jetty, tapi Perhentian take more than that. Mungkin pulaunye lebih jauh.

Ini keadaan saya dalam boat
Ini pic mase dah nak sampai resort, clear srystal water..

Sampai je..terus ushar bilik. Tengok apa yang best. Bilik biase je. Dalam 4 star punye chalet. Then ade keroncong kat perut. Makan time!!!

Eh lupe pulak nak bagitahu resort mane yang saya duduk. Saya stay dekat Bubu Long Beach Resort dekat Perhentian Kecil.

Tada!! ini lah main gatenye..

Kat sini ade banyak yang lain dari Redang. Tak berapa happening macam Redang. Beach disconye lebih close. N lebih ramai pelancong luar dari yang Malaysian. Ada massage hut yang nampak best giler. Saya tak try pun. hihi..

Ini massage hut

Ini saya skodeng minah salleh tengah buat baywatch. haha

Nak makan pun susah kalau tak amek package kat sini sebab western n quite expensive, tapi best kalau dapat jalan-jalan.

Pasirnye lagi putih dari Redang and resortnye lagi best dari redang. Setiap dua jam akan ade helicopter lalu untuk tengok keadaan lanun2. haha

Rasenye biar saja gambar yang menceritakan semuanya ya.. Tak pandai sangat nak cerita hal travel, walaupun banyak yang boleh dikongsi. ok daa..
Me at the bar before going back~



No comments: