Wednesday, May 13, 2009

short n simple at Kuantan

Saya baru balik jalan-jalan ke Kuantan.

Jalan-jalan yang sangat cepat tapi padat!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nak story hal shopping dulu.
Dalam Berjaya Megamall ade banyak hair saloon. Pilih je nak yang mane. My favorite hair saloon kat sini ialah Maroon Hair Saloon. Look at my pics below..

Tadaa!! Just wash and blow, n make fringe at the top front n tada...sudah siap!
Rm 20..ka-ching!
(Sila abaikan pemakanan betik itu..)


Ade kedai yang gune name panggilan adik saye..=)


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Sebelah Terminal makmur, ada bazar jual baju tau. Macam uptown pulak. Parking selalu susah nak dapat area sini. Cuaca agak panas buat saya shopping tak banyak. Beli tudung Ikin untuk hadiah parents. Saya sendiri belum cuba pakai tudung ni, tapi ok kalau nak try. Saya malu kalau nak vogue2 sangat..=)


Boleh dapat 4 helai tudung untuk RM32, ka-ching!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Kat Kuantan tempat makan yang best memang banyak. My favorite, as usual--Masak lemak tempoyak ikan patin. Nyam2. Selama ni saya layan ikan patin ni dekat WS Santap je, ingat kat situ la palong sodap.. Tapi kali ni pergi makan dekat Jaya Gading, sebelum masuk hiway balik KL. Customer service nye agak kureng, mungkin dia tahu yang service rase makanan dia terbaeekkk wok!
Mouth watering ikan patin lemak tempoyak..=)

Banyak lagi makanan yang best. Mi celup dekat sebelah terminal pun bagi saya sedap. N jugak mi calung dekat Taman Gelora (Tempat pertemuan saya dan kekasih kali pertama) pegila try!
Saya ni susah nak cakap sesuatu makanan tu ok ke tak. Mungkin saya ni jenis ngap je ape ade. Tapi kalau betul-betul sedap, saya hebahkan betul-betul..=)
#sory takde pic mi calung kat sini.

Ini pic Taman Gelora.
Nothing here, tapi ok lah untuk sedut udara yang segar n udara laut..=)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Usah cakap tentang Teluk Cempedak. Memang menarik. Hampir setiap masa. Jam 5am, 3pm,12 midnite..semuanya lawa. Selalu ade banyak function kat sini. Baru-baru ni layan band akustik perform kat kaki-kaki lima tu. Suka tengok dat girl yang main tamborin sebab sangat sempoi n dia cam layan semacam je main music tu. Pastu lepak tepi pantai rasekan bayu yang sejuk lembut, dengan bulan purnama yang menerangi malam itu...

Ini pic bulan yang saya amek pakai nset cabuk je..
Ade heavy n dark cloud here n there..around the moon.
Ini pic TC sebelah siang..=)


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ape lagi yek yang saya buat past 2 days--(travel n shopping secepat mungkin sebab bosan dok Kajang)

Oh ye, saya jugak membeli Lappinky gadget dekat IT center sebelah mega mall yang diceritakan tadi, iaitu mouse.
Pink mouse dengan harga RM25 n warranty 2 month, ka-ching!


Ade hoppers show dekat East Cost Mall. n ade fashion show jugak.


Pegi east cost mall beli 2 helai baju and body shop perfume. and bertolak balik ke wilayah satay~
Rasenye itu ajelah buat mase sekarang. Two days and one night punye cerita..haha
Short n simple at Kuantan...

No comments: